سئو برای Local Citation Building Tools

معرفی 110 تا از بهترین ابزارهای سئو 100% رایگان

گوگل مپ به یکی از ساده‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای سئو محلی محسوب می‌شود. این کار باعث بهبود نمایش اطلاعات در نتایج جستجوی محلی و افزایش شانس جذب مشتریان محلی می‌شود. سئو محلی (Local SEO) یکی از استراتژی‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند در نتایج جستجوی محلی گوگل بیشتر دیده شوند. اگر کسب‌وکار شما یک مکان مشخص دارد یا در یک منطقه جغرافیایی خاص خدمات ارائه می‌دهد، استفاده از سئو محلی می‌تواند به طور چشمگیری مشتریان اطراف شما را جذب کند. در این مطلب از بخش آموزش سئو پارس‌پک با اطلاعات مختلفی از جمله سئو محلی چیست، دلایل اهمیت لوکال سئو و مراحل انجام آن آشنا خواهید شد. پیش از پیدایش لوکال سئو، کسب‌وکارها بیشتر به روش‌های سنتی مثل تبلیغات چاپی و معرفی دهان‌به‌دهان برای جذب مشتریان محلی متکی بودند.

با ابزار رایگان Keyword Sheeter می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی، میزان سرچ کلمه کلیدی و هزینه به ازای هر کلیک را بررسی کنید. با کمک این ابزار پس از آنکه موضوع مرتبط با کلمه کلیدی را در سایت answer thepublic وارد کردید، تعداد زیادی سوال پیشنهادی در قالب where ،who ،what به شما نشان می‌دهد. بر اساس نتایج این سایت، ایده‌های زیادی برای تولید محتوا مطابق با جست‌وجوی کاربران به دست می‌آید. هرچند که موضوعات پیشنهادی به زبان انگلیسی است، اما با کمی دقت می‌توانید حتی از همان عناوین پیشنهادی برای تولید محتوای فارسی استفاده کنید. گوگل آنالیتیکس یک ابزار ارزشمند است که استفاده از آن برای هر متخصص مارکتینگ ضروری است.

نرم افزار BuzzStream یک ابزار قدرتمند برای مدیریت Outreach در لینک سازی است. این برنامه همانند ابزار Pitchbox عمل می‌کند ولی در مقایسه با آن ارزانتر است. تنها برای آن میزان از منابع سخت‌افزاری که نیاز دارید هزینه می‌پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. هزینه سئو محلی بسته به روش و پلتفرمی که برای این امر انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. سالن‌های برگزاری رویدادها، مانند تالارهای عروسی، سالن‌های کنفرانس و حتی سینماها و شهربازی‌ها می‌توانند با استفاده از سئو محلی مخاطبان هدف را جذب کنند. سالن‌های آرایشی، اسپا، مراکز تناسب اندام و خدمات مشابه به شدت از جستجوهای محلی بهره می‌برند.

فقط کافیست از بین ایمیل‌ها، درخواست‌هایی که با هدف شما متناسب هستند را انتخاب کنید. ویژگی منحصربفرد این ابزار در کیفیت بالای ارائه دیتای بک لینک‌ها است. اما بعد از آن باید ماهیانه حداقل ۱۹۹ دلار برای استفاده از نسخه پولی آن پرداخت کنید. به این ترتیب می‌توانید با برگزاری یک کمپین فراگیر outreach از اینفلونسرهای لیست بخواهید که لینک‌های هدف شما را به اشتراک بگذارند. چراکه این ابزار به طور خودکار و در عوض چند ثانیه جزییات اطلاعاتی برای تماس با کاربران سایت‌ها را بیرون می‌کشد. شما می‌توانید از داخل این پلتفرم و از بخش داشبورد آن، بازاریابی ایمیلی خود را اجرا کنید و به تمامی سایت‌هایی که مدنظر دارید، ایمیل ارسال کنید.

یک وب‌سایت به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشد و اطلاعات لازم را به مشتریان ارائه می‌دهد.۴.‌ ۴۹٪ از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از برندهایی خرید کنند که حضور محلی قوی دارند. این حضور نشان‌دهنده اعتبار و قابل اعتماد بودن کسب‌وکار شماست.۵.‌ ۴۶٪ از جستجوهای گوگل مربوط به کسب‌وکارهای محلی است. در هر کسب‌وکاری استفاده از ابزارهای کمکی برای بهبود سرعت و دقت انجام کار، لازم و ضروری است. برای کارشناسان سئو نیز ابزارهای SEO به بهبود عملکرد سئو سایت کمک می‌کنند. به‌صورت کلی، تمام ابزارهایی را که در این مقاله با اهداف خاصی دسته‌بندی کردیم، در دو نوع پولی و رایگان وجود دارند. اینکه چه ابزاری برای شما کارایی بیشتر و صرفه اقتصادی دارد، کاملاً به اهداف و فعالیت‌های سئویی سایت شما بستگی دارد.

سئوی محلی کمک می‌کند کسب‌وکار شما در جستجوهای محلی، مثل «کافه نزدیک من»، بیشتر دیده شود. به‌طور ساده، سئوی محلی باعث می‌شود مشتری بیشتری جذب کنید و فروش‌تان بیشتر شود. گوگل روز به روز هوشمند تر میشود و این یعنی تولید کنندگان محتوا باید بتوانند برای کاربران محتوا بنویسند، نه برای موتورهای جستجو. وقتی محتوا درباره ی موضوعات کلی که افراد زیادی را به خود جذب میکنند، است گاها تمرکز بر روی اخبار صنعتی یا محلی برای جذب مخاطبان محلی تان(سئو محلی) نیز اهمیت دارد. با ارائه دستاوردها، اخبار، کارکنان و دیگر اطلاعات آموزشی در بلاگ تان، به یک اعتبار محلی در صنعت خود تبدیل شوید.

از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را در Google و دیگر پلتفرم‌ها ثبت کنند. رقبا را با جستجو با کلمات کلیدی خود و شناسایی شرکت هایی که رتبه برتر را دارند یا با استفاده از ابزاری مانند SimilarWeb  پیدا کنید. با محدود کردن تلاش های سئو خود، می توانید به مشتریان محلی بالقوه ای که در جستجوی محصولات و خدماتی هستند که شما ارائه می دهید، برسید. برای این کار کافی است نوع markup Schema مانند اسکیمای مشاغل محلی، سوالات متداول، محصول و …. را انتخاب و فرم را پر کنید تا بتوانید markup Schema تولیدشده را در سایت خود قرار دهید. برای اعتبارسنجی استراکچر دیتاهای یک صفحه می‌توانید از افزونه Ryte Structured Data Helper استفاده کنید.

شما می‌توانید برای مشاهده دقیق‌تر نتایج، اسم کشور و زبان خاصی را برای نتایج سرپ خود انتخاب کنید. این ابزار امکان بررسی کلمات کلیدی، رصد زمان خزش ربات‌ها و بسیاری از فاکتورهای سئو را به شما می‌دهد. به‌طور کلی، سئوی محلی بیشتر برای جستجوهایی مفید است که هدف‌شان یافتن خدمات یا محصولات در یک منطقه خاص است. حضور کسب و کار شما در بالای نتایج جستجو برای جذب مشتریان بالقوه شما لازم است، به خصوص اگر در سطح محلی رقابت می کنید. اما با وجود بسیاری از فاکتورهای سئو که باید در نظر بگیرید، سخت است که تصمیم بگیرید که از کجا شروع کنید. مراحل سئو سایت از چند بخش اصلی On page ،Off page و تکنیکال تشکیل شده است و برای سرعت‌بخشیدن به کار و بالابردن دقت در گزارش‌ها نیاز است تا از ابزارهای آنلاین و آفلاین سئو بهره بگیرید.

این ابزار به شما در تحلیل کیفیت پروفایل بک‌لینک سایت شما یا سایت‌های رقیب کمک می‌کند. پلتفرم BuzzSumo یکی از ابزارهای لینک بیلدینگ است که به شما در شناسایی اینفلوئنسرها و محتوای باکیفیت برای یافتن فرصت‌های لینک‌سازی کمک می‌کند. قابلیت دیگر این ابزار این است که به شما در کشف دامنه‌هایی که به یک وبسایت مشخص لینک می‌دهند، کمک می‌کند. از این قابلیت برای بررسی و تحلیل سایت‌های رقیب می‌توانید استفاده کنید. این لیست همچنین به لینک‌هایی که احتمالا در این بازه زمانی از دست دادید، اشاره می‌کند. این شاخص به شما کمک می‌کند تا به تاثیرگذاری کمپین‌های بک لینک سازی در رتبه‌گیری فوری سایتتان پی ببرید.

ولی وقتی لیست طولانی از سایت‌های هدف در اختیار دارید، نیاز به یک فرایند خودکار برای ارتباط با انبوهی از کاربران خواهید داشت. این پلتفرم با گوگل و ابزارهای محبوب سئو مثل اچرفس و سمراش ادغام شده تا شاخص‌هایی مثل رتبه دامنه و ترافیک ارگانیک سایت‌ها را در اختیار شما قرار دهد. یک پلفترم تمام عیار برای لینک بیلدینگ که با هدف افزایش ترافیک ارگانیک از گوگل طراحی شده است. Respona تنها یک ابزار لینک‌سازی نیست، بلکه دارای قابلیت بازاریابی ایمیلی، فروش، PR دیجیتال و… هم هست. این قابلیت ها به شما در تشخیص کیفیت عملکرد وبسایت‌ها یا احتمال قبول کردن آنها برای ارتباط لینکی کمک می‌کنند.

با این کار، پنل ابزارهای توسعه‌دهنده کروم (Chrome DevTools panel) به نمایش در می‌آید. ابزار Local Search Results Checker کمک می‌کند تا موقعیت محلی خود را در نتایج گوگل و گوگل مپ بررسی کنید. همچنین این ابزار می‌تواند بر اساس کشور، شهر یا کد پستی، رتبه سایت شما را در نتایج جستجوی محلی نشان دهد. ابزار Link builder.io پلتفرمی برای دریافت بک لینک‌های باکیفیت و موثر در ارتقاء رتبه سایت شماست. این ابزار با ایجاد لینک‌های مرتبط به صفحات هدف دامنه شما باعث ارتقاء عملکرد سئو سایت می‌شود. نه، حتی کسب‌وکارهایی که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند می‌توانند از سئو محلی بهره‌مند شوند.

وکلا و دفاتر حقوقی که به مشتریان محلی خدمات ارائه می‌دهند، می‌توانند از سئو محلی برای جذب افراد جستجوگر عبارات مثل وکیل امور خانواده در شیراز استفاده کنند. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و برای آن‌ها توضیحات جایگزین (ALT Text) بنویسید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد. سینا عباسی، مدیر سئو ژاکت، بیش از 7 ساله که به‌صورت تخصصی در حوزه سئو فعالیت می‌کند. سینا عباسی با تخصص و تجربه‌ای که در حوزه سئو دارد، نگاه شما را به آموزش سئو در دنیای دیجیتال مارکتینگ تغییر می‌دهد. با کمک ابزار Wayback Machine، امکان سفر به تاریخچه صفحات منتشرشده در هر سایتی برای شما فراهم است. این امکان وجود دارد تا تمام صفحاتی را ببینید که در گذشته در سایتی وجود داشته و در حال حاضر پاک شده‌اند.

ابزار Screaming Frog SEO Spider همانند یک موتور جست‌وجو عمل می‌کند. نسخه رایگان نرم‌افزار فراگ حداکثر ۵۰۰ عدد url را می‌تواند کرال و آنالیز کند. از ابزار Screaming Frog برای یافتن مشکلات سئو داخلی، مانند لینک‌های خراب، محتوای تکراری و عناوین بسیار کوتاه یا بیش از حد طولانی و … استفاده می‌شود. ابزار Quick Click Website Audit به‌صورت اکستنشن کروم برای متخصصان سئو قابل استفاده است و این امکان وجود دارد تا با ابزارهای سئو آنلاین دیگر هم لینک شود. هنگامی که روی یک لینک کلیک می‌کنید، تمام اطلاعات لینک آن صفحه بدون آن‌ که آن را copy و paste کنید، به ابزار انتخابی شما منتقل می‌شود. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات را از منابع مختلف مانند سرچ کنسول گوگل و گوگل آنالیتیکس ادغام کنید و داده‌های تصویری قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید.

هر لینک ورودی به گوگل میگوید که شما یک شرکت قانونی هستنید و همچنین میتواند اعتبار دامنه تان را بالا ببرد. با استفاده از ابزار Rich Results Test، امکان بررسی داده‌های ساختاریافته (اسکیما) را دارید. اطلاعات این ابزار با گزارش‌های سرچ کنسول مطابقت دارد و بررسی وضعیت داده‌های ساختاریافته را در نسخه‌های موبایل و دسکتاپ فراهم می‌کند. ابزار Mozcast تغییرات بزرگ و کوچک در الگوریتم‌های گوگل را رصد می‌کند. این ابزار هر ۲۴ ساعت، مجموعه‌ای از هزاران کلمه کلیدی مختلف در حوزه‌های مختلف را رصد و صفحات SERP را تجزیه و تحلیل می‌کند و آن را با روز قبل مقایسه می‌کند. از این ابزار می‌توانید در پاسخ به این سوال که «آیا گوگل تغییر کرد یا فقط من بودم» کاربردی باشد.

برای استفاده از این ابزار کافیست کیوردی که می‌خواهید به ازای آن رتبه دریافت کنید را وارد این برنامه کنید. سپس، سایت‌هایی که در صفحه اول نتایج SERP به ازای این کیورد رتبه دارند را لیست کنید. اتصال سایت‌های خبری به منابع بخش مهم و ضروری در هر کمپین لینک بیدینگ است چون شما زمانی بک لینک دریافت می‌کند که یک نویسنده سایت شما را به عنوان منبع یا مرجع انتخاب کند. پلتفرم Haro یکی از ابزارهای محبوب لینک سازی برای خبرنگارها و ژورنالیست‌ها است که آنها را به منابع متصل می‌کند. وقتی شما لیستی از ایمیل‌های کاربران هدف برای اشتراک گذاری لینک‌ را از طریق ابزارهای ایمیل‌یاب مثل Hunter.io جمع‌آوری می‌کنید، نوبت ارتباط گرفتن با صاحبان این ایمیل‌ها است.

یا می‌توانید فایل CSV حاوی لیست وبسایت‌های هدف خود را در این ابزار آپلود کنید تا به طور خودکار اطلاعات تماسی را برای شما پیدا کند. برای بررسی پروفایل بک لینک سایت خود می‌توانید URL سایت را در لینک اکسپلورر ماز وارد کنید تا میزان لینک‌های بی‌کیفیت سایت خود را مشاهده کنید. اولین و مهم‌ترین گام این است که کسب‌وکار خود را در Google My Business ثبت کنید. وارد سایت GMB شوید، روی دکمه «مدیریت» کلیک کنید، نام و آدرس کسب‌وکارتان را وارد کنید و آن را تأیید کنید. فقط کسب‌وکارهایی که در GMB ثبت شده‌اند، شانس حضور در لوکال پک را دارند. اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) دارد و در موبایل به‌خوبی نمایش داده می‌شود.

این فرایند به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ارتباط معنایی و موضوعی بین صفحات مختلف را شناسایی کنند، حتی اگر این صفحات به طور مستقیم به یکدیگر لینک ندهند. این ابزار به شما در ارزیابی لینک‌های داخلی مرتبط با صفحات برتر سایتتان کمک می‌کند. وقتی صحبت از محتوا میشود هر بلاگ پست جدید، یک صفحه جدید برای ایندکس شدن، یک صفحه جدید برای قرار داردن عبارات جغرافیایی و یک فرصت جدید برای دیده شدن در صفحات نتیجه موتورهای جستجو (SERP) است. هربار که یک محتوای جدید مینویسید باید با استفاده از کلمات کلیدی با میزان سرچ بالا (high-volume keywords) در URI، عنوان، هدر، توضیحات متا و بدنه، آنرا برای موتورهای جستجو بهینه کنید. اگر در قرار دادن محتوا  بر اساس محیط و مختصات جغرافیایی (geo-targeted) مشکل دارید، بر روی داستان موفق مشتریان و کیس استادی ها را تاکید کنید و آنها را مدنظر قرار دهید. همیشه نظرات کاربران درباره کسب‌وکار شما برای گوگل مهم است و روی سئو سایت شما تاثیر مستقیمی می‌گذارد.

فرایند بهینه سازی سایت بدون ابزارها واقعاً کاری سخت و زمان‌بر است. هم‌رخدادی لینک‌سازی به فرایندی اشاره دارد که در آن صفحات وب به طور همزمان در محتوای متفاوت لینک داده می‌شوند. این عمل به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ارتباط بین صفحات را بهتر درک کرده و ارتباط آن‌ها را تقویت کند. روش‌های Co-Occurrence و Co-Citation که امروزه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند، می‌توانند به بهبود سئو و افزایش اعتبار سایت کمک کنند. این تکنیک‌ها با ایجاد پیوندهای معنایی و موضوعی به گوگل کمک می‌کنند تا محتوای شما را دقیق‌تر و معتبرتر ارزیابی کند.

شما می‌توانید ببینید آیا سایت‌هایی که به رقبای شما لینک می‌دهند به وبسایت شما هم لینک می‌دهند یا خیر. من در این محتوا ۱۸ ابزار لینک بیلدینگ یا لینک سازی که مهم و تاثیرگذار هستند و هر سئو کاری به آن نیاز دارد را معرفی می‌کنم. این بخش به فاصله فیزیکی بین کسب‌وکار شما و موقعیت کاربر توجه دارد. اگرچه مکان کسب‌وکار شما چیزی نیست که به‌راحتی تغییر کند، اما می‌توانید صفحات محلی اختصاصی برای مناطق مختلف طراحی کنید و از کلمات کلیدی مکان‌محور استفاده کنید تا شانس دیده شدن را افزایش دهید. ترکرهای آنلاین یا همان ابزارهای بررسی رتبه کلمات، یکی از ضروری‌ترین ابزارها در سئو یک سایت هستند.

با ابزار exploding topics می‌توانید کلمات کلیدی ترند را پیدا کنید. با درنظرگرفتن یک محدوده زمانی خاص و انتخاب موضوع، می‌توانید کلمات کلیدی مرتبطی را که سیر جست‌وجو افزایشی دارند، پیدا کنید. بنابراین با این روش، شانس زیادی برای قرارگرفتن در صفحه اول جست‌وجو دارید. سایت گوگل ترندز یکی از محبوبت‌ترین ابزارها برای دیجیتال‌مارکترهاست. شما با این ابزار می‌توانید میزان جست‌وجوی یک یا چند کلمه کلیدی را با هم مقایسه و بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید در گوگل ترندز، کلمات کلیدی را بر اساس کشور، نوع جست‌وجو، موضوعات مرتبط، محبوبیت براساس مناطق مرتب و مقایسه کنید.

فروشگاه‌های فیزیکی که کالاهای خاصی را می‌فروشند (مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی یا کتاب‌فروشی‌ها) می‌توانند از سئو محلی برای جذب مشتریانی که در جستجوی محصولات در منطقه خود هستند استفاده کنند. Nightwatch از ردیابی نتایج مختلف موتور جستجو برای رتبه بندی محلی و ارگانیک پشتیبانی می کند. این باعث می شود که دقیقاً ببینید عملکرد گوگل در مقایسه با رتبه بندی ارگانیک شما بسیار مفید است. برای ایجاد یک برنامه جامع، شما باید تمام اطلاعات و داده های لازم را جمع آوری کنید. این شامل بینش درباره کلمات کلیدی، رتبه بندی، رقابت و سلامت سایت شما است. با دنبال کردن این مراحل ، از تصمیم گیری کورکورانه در مورد استراتژی سئو خود که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود، جلوگیری می کنید.

بیماران معمولاً عبارت‌هایی مانند دندان‌پزشک در محدوده سعادت‌آباد را جستجو می‌کنند. این اطلاعات می‌توانند در صفحه تماس با ما، فوتر سایت یا بیانیه‌های خبری درج شوند. تجزیه و تحلیل Google همچنین اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا به شما کمک کند بازدید کنندگان خود را درک کنید. با کار با دیگر کسب و کارها در جامعه یا صنعت خود، چیزهای زیادی کسب می کنید. این کار را می توانید با استفاده از سایت Nightwatch انجام دهید، می توانید crawl های منظم و خودکار انجام دهید و همه مشکلات و هشدارهای مشکل ساز را در وب سایت خود شناسایی کنید.

شما می‌توانید از این استراتژی برای ساخت لینک‌های مناسب برای هر نوع صفحه‌ای استفاده کنید. اما پیشنهاد من این است که این ابزار برای صفحات منبع و ارجاع مثل صفحات آماری یا ابزاری بهترین کارکرد را دارد. سپس، اگر سایت‌های حاوی این بک‌لینک‌ها همچنان ارزش رتبه‌گیری داشته باشند، می‌توانید از صاحبان آنها برای بازیابی لینک‌های اصلی درخواست بدهید. به‌خصوص اگر کمپینی برای لینک سازی در ابعاد گسترده بخواهید راه بیندازید، برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی نیاز به یک ابزار برای خودکارسازی فرایند ارسال ایمیل نیاز دارید. شما با BuzzStream می‌توانید به راحتی آدرس‌های ایمیل افراد یا سایت‌هایی که قصد ارتباط گرفتن با آنها دارید را پیدا کنید. همچنین می‌توانید از طریق این پلتفرم جزییات تماسی مربوط به سایت‌های مرتبط برای لینک‌سازی را پیدا کنید.

به همین دلیل، شما می‌توانید از ابزاری به نام Copyscape برای تشخیص کپی‌بودن متن استفاده کنید. بررسی مطالب در این ابزار هم به‌صورت رایگان است و هم می‌توانید از نسخه پریمیوم آن برای بررسی‌های دقیق‌تر و عمیق‌تر بهره ببرید. افزونه View Rendered Source یک ابزار ضروری برای توسعه‌دهندگان وب است. اگر سایتی که روی آن کار می‌کنید، دارای جاوا اسکریپت است، این ابزار به شما این امکان را می‌دهد کد صفحه اولیه خود را با نسخه ارائه‌شده آن مقایسه کنید و از نبود خطا در پیاده‌سازی کدها مطمئن شوید. برای مثال، بررسی کنید که آیا جاوا اسکریپت برچسب‌های متا را رونویسی می‌کند یا خیر. ابزار Siteliner به دلیل بررسی کامل صفحات سایت، می‌تواند محتوای صفحات سایت را آنالیز کند و گزارش مبنی بر درصد مطالب تکراری را به شما ارائه دهد.

ابزار مجستیک سئو Majestic یکی از افزونه‌های مهم لینک سازی برای مانتیورینگ بک لینک‌ها است. این ابزار هوشمند با خزش و نقشه‌برداری از سایت، یک دیتابیس کامل برای لینک‌سازی ایجاد می‌کند. به کمک آن می‌توانید لینک‌های شکسته سایت را پیدا و آنها را تعمیر کنید. فقط کافیست URL را وارد کنید تا لیست تمام لینک‌های شکسته را دریافت کنید. دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر باعث افزایش اعتبار سایت شما در نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌شود.

در این راستا ابزاری به نام BuzzSumo وجود دارد و محتوایی را نشان می‌دهد که در رسانه‌های اجتماعی بر اساس موضوعات جستجوشده پرطرفدار است. در واقع شما با این ابزار دستتان برای ایده‌های محتوایی باز است و می‌توانید کلمات کلیدی پرجستجو در حوزه‌های مختلف را پیدا کنید. اگر نمی‌دانید چگونه بهترین نوع انکر تکست و کلمه کلیدی را برای لینک‌های خود انتخاب کنید، ابزار The Anchor Text Suggestion Tool by Linkio می‌تواند به شما کمک کند. با کمک سایت AlsoAsked.com می‌توانید سوالاتی را که کاربران گوگل ممکن است پیرامون یک کلمه کلیدی از گوگل بپرسند، از این ابزار استخراج کنید. همچنین با ابزار Also Asked می‌توانید داده‌ها را براساس کشور یا زبان فیلتر کنید.

همچنین مواردی مانند نسبت متن به کدهای HTML در صفحه، اندازه حجم صفحه، زمان بارگذاری صفحه و تعداد کلمات هر صفحه برای یک URL خاص بررسی می‌شود. Google Keyword Planner بخشی از ابزار گوگل ادز است که قبل از آن‌ که بخواهید کمپینی را روی یک کلمه راه‌اندازی کنید، باید برای آن کلمه تحقیق انجام دهید. اما اگر کمپین گوگل ادز هم در کار نباشد، می‌توانید از نسخه رایگان آن برای تخمین میزان سرچ کلمات استفاده کنید. تفکیک حجم سرچ بر اساس موقعیت مکانی و زمانی، از اصلی‌ترین ویژگی‌های گوگل کیورد پلنر است. افزونه گوگل کروم Redirect Path ریدایرکت‌های ۳۰۱ و ۳۰۲ و خطاهای ۴۰۴ و ۵۰۰ سایت را گزارش می‌دهد.

برای کسب و کاری با یک لوکیشن، یک صفحه About Us به همراه توضیحات محلی در آن بسازید. با اضافه کردن Google Map به وبسایت تان و در همان صفحات لوکیشن، امتیاز بزرگی دریافت خواهید کرد. PageSpeed Insights یک ابزار بررسی عملکرد سایت از نظر سرعت است که معیارهای Lighthouse گوگل را گزارش می‌دهد. در کنار نمایش معیارهای سرعت گوگل، مشکلات سایت و پیشنهادهای بهبود سرعت سایت نیز توسط این ابزار گزارش می‌شود. استفاده از این ابزار کاملاً رایگان است و هر زمانی که بخواهید می‌توانید عملکرد سایت خود را در Page Speed Insights تحلیل کنید.

Ahrefs SEO Toolbar اکستنشنی رایگان برای مرورگر کروم است که آمار و اطلاعات مختلفی از فاکتورهای سئو را در اختیارتان قرار می‌دهد. این ابزار بهترین کلمات کلیدی دارای رتبه، موقعیت سایت در SERP گوگل، اطلاعات بک‌لینک‌ها و ریدایرکت‌های هر صفحه را نشان می‌دهد. Chrome Developer Tools یک ابزار تعبیه‌شده در مرورگر کروم است و این امکان را می‌دهد که فارغ از نوع پلتفرم، به کدهای سایت خود دسترسی داشته باشید. DevTools ابزاری بسیار پیچیده با گزینه‌های بسیاری است که می‌توانید کارهای زیادی را از موارد ساده گرفته تا پیچیده با آن انجام دهید. روی صفحه‌ مورد نظر خود کلیک راست کرده و گزینه‌ Inspect را از منوی بازشده انتخاب کنید.

این ابزار یک قابلیت رایگان بررسی بک‌لینک در اختیار شما قرار می‌دهد تا سایت‌هایی که به شما یا رقبا لینک می‌دهند را شناسایی کنید. هزینه نسخه پولی ابزار لینک سازی داخلی Linkwhisper سالانه ۷۷ دلار است. فرایند لینک سازی این برنامه شامل بیش از ۲۰ استراتژی لینک بیلدینگ است. شما با کمک استراتژی‌های مختلف این ابزار می‌توانید لینک‌ها و بک‌لینک‌های معتبر از دامنه‌های هدف ارزشمند دریافت کنید. یکی از بهترین ابزارهای ایمیل یاب برای کمک به لینک سازی، Hunter.io است.

این ابزار از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می‌کند و پیشنهاداتی در مورد چگونگی هدف‌گذاری برای کلمات کلیدی ارائه می‌دهد. همچنین امکان نمایش کلمات پیشنهادی، میزان حجم جست‌وجو و سختی کلمات در این ابزار وجود دارد. عوامل مختلفی از جمله بهینه‌سازی صفحه کسب‌وکار در نقشه گوگل، کسب نظرات مثبت مشتریان، استفاده از کلمات کلیدی محلی و داشتن یک وب‌سایت واکنشگرا بر سئو محلی تأثیر می‌گذارند. سئو محلی یا لوکال سئو بر بهبود رتبه بندی و قابلیت مشاهده برای دستیابی به مخاطبان هدف در یک منطقه خاص جغرافیایی متمرکز است. مرحله آنالیز رتبه کلمات کلیدی یکی از چالش‌های متخصصان سئو است که باید به‌صورت روزانه انجام شود. شما با نصب اکستنشن SEO Search Simulator by Nightwatch روی مرورگر کروم‌، می‌توانید بدون اینکه کلمه کلیدی را در میان صفحات گوگل جستجو کنید، رتبه آن را با یک کلیک ساده در این افزونه ببینید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری