درباره خودرو mvm x22 2024-04-01

ام وی ام ایکس 22 پرو ام تی X22 PRO MT + مشخصات فنی + تصاویر و ویدیو

بنابراین مهم‌ترین انتقاد ما نسبت به ظاهر x22 pro، همین عدم تحول نمای عقب است که می‌توانست امروزی‌تر باشد و آتش انتقادات را با آب سرد خود تا حد زیادی فرونشاند. عملکرد پیشرانه‌ی خودرو MVM X22 در سطح قابل قبول نسبت به سایر رقیبان قرار دارد. اگر دنبال یک خودروی کراس اوور (Crossover) یا نیم شاسی با طراحی جوان پسند و امکانات معقول هستید، MVM X22 می‌تواند یکی از این گزینه‌ها باشد.

مشخصات فنی ام وی ام X22 Pro MT

در مجموع می‌توان به طراحی فضای داخلی X22، باتوجه به چینی بودن و قیمت نسبتا پایین آن، نمره‌ی بسیار خوبی داد و البته اطمینان داشت که در سال‌های آینده، تفاوت ظاهری این خودروها با نمونه‌های طراز اول دنیا، کاملا فراموش شود. دامنه تغییرات در داخل کابین چری 3X پلاس (ام وی ام X22 فیس لیفت) محدودتر احساس می‌شود. MVM X22 مجهز به سیستم کنترل پایداری (ESP) است که شامل سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HAS)، کنترل کشش (TCS)، و کنترل ترمز الکتریکی (EBA) می‌شود.

قیمت کارخانه محصولات کرمان موتور

ایکس ۲۲ پرو اتومات لااقل ۱۰۰ تومن بزار روش.آدم عاقل اتوماتیک رو با دستی عوض نمی کنه. سوار ماشین X22 PRO که می‌شوید نیز با تغییرات قابل توجهی نسبت به ایکس 22 روبه‌رو می‌شوید. پنل مرکزی داشبورد کمی به سمت راننده چرخیده است تا دسترسی راحت‌تری را فراهم کند.

نصب اپ محاسبه قیمت روز خودرو

چراغ‌ جلو ام وی ام X22 با طراحی گرافیکی خاص خود، نقش مهمی در زیبا نشان دادن نمای جلویی ایفا می‌کنند. این چراغ‌ها که به فناوری LED Daylight مجهز شده‌اند، در طول روز نیز به وضوح قابل مشاهده‌اند و جذابیت بیشتری به خودرو می‌بخشند. استفاده از چراغ‌های LED نه تنها از لحاظ زیبایی‌، بلکه از نظر ایمنی و بهبود دید راننده در شرایط مختلف نوری، تأثیرگذار است. برای شروع بررسی یک دستگاه ام وی ام X22 نارنجی‌رنگ تیپ اسپرت با جعبه‌دنده خودکار (AT) انتخاب کردیم و به داخل شهر رفتیم. اما پیش از پرداختن به بحث رانندگی، نخست باید ببینیم چینی تازه‌وارد در بحث طراحی بصری، پیشرانه و امکانات و تجهیزات چه وضعیتی دارد.

متریال کابین را می‌توان با در نظرگیری قیمت خودرو، تشکیل شده از پلاستیک خشک اما نسبتا باکیفیت دانست. صندلی‌ها، بخش‌هایی از پنل درب‌ها و غربیلک فرمان به وسیله پوشش چرم مانند روکش شده‌اند. پس با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی از ایکس22 را به گنجینه دانش خودرویی خود اضافه نمایید و یا اگر قصد خرید این اتومبیل را دارید، با آگاهی کامل به سراغ آن بروید. میزان مصرف سوخت ام وی ام X22 پرو دنده‌ای هم در سیکل ترکیبی حدود 7 لیتر برای هر 100 کیلومتر است.

برنامه‌های تحول ایران‌خودرو؛ تولید محصولات جدید چگونه است؟ ؛ تارا فیس لیفت می‌آید؟

اسپویلر عقب، که در بالای شیشه عقب قرار گرفته است، نه تنها از لحاظ ظاهری خودرو را جذاب‌تر می‌کند، بلکه به بهبود آیرودینامیک خودرو نیز کمک می‌کند. سوییچ‌های تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو، تنظیم آینه‌ها و انتخاب حالت رانندگی Eco/Sport در سمت چپ فرمان قرار دارند. چری که سالانه به‌غیراز ایران در روسیه و برزیل هم مدل ایکس ۲۲ را به فروش می‌رساند، در کشورمان طرفداران نسبتاً زیادی دارد. در ادامه یک بررسی جامع درباره تغییرات ظاهری، مشخصات فنی X22 PRO ، آپشن های ایکس ۲۲ پرو و کلیه جنبه‌های ظاهری و باطنی این کراس اوور شهری کوچک خواهیم داشت.

این خودرو با الهام از مدل‌های کره‌ای و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیشرفته، تلاش دارد تا در بازار رقابتی خودروهای شهری جایگاه مناسبی کسب کند. میزان مصرف سوخت ترکیبی مدل اتوماتیک ایکس 22 پرو برابر با 6.1 لیتر برصد کیلومتر است. سلام و عرض ادب خدمت دوستان ، همین الان با یک ام وی ام x22 اتومات دور زدم ، در مقایسه با دنا پلاس خودم که مدل ۹۶ فول فول دنده ای هست در یک کلام ، ختم کلام ، ماشین ایرانی سگش شرف داره به چینی . ماشینش خشک ، بدون تعادل ، کیفیت قطعات جلو آفتاب از هم پوکیده بوده ، موتور و گیربکس احساس می کردی با هم دشمنن ، سازنده این ماشین اعتقادی به کیفیت ، اعتقادی به شتاب و قدرت نداشته ، تمام .

به‌نظر می‌رسد سازندگان X22 با هدف کنترل مصرف سوخت و آرامش پیشرانه، آن را برای قدرتی در حد ۱۰۰ اسب‌بخار طراحی کرده‌اند. این موضوع، سکوت رضایت‌بخشی به سرنشینان خودرو می‌دهد و از این نظر، فراتر از محصولات ساخت ایران عمل می‌کند. از دیگر نکات مثبت X22، می‌توان به صندلی‌های بسیار خوب و راحت آن اشاره کرد که حتی در سفرهای طولانی هم قابل قبول خواهند بود و متریال استفاده شده در آن‌ها، مرغوب ارزیابی می‌شود. طراحی کابین ام وی ام X22، به گونه‌ای است که دید خوبی به سرنشینان، خصوصا راننده می‌دهد. این خودرو برای خانم‌ها و کسانی که به‌ دنبال محصولی با ابعاد قابل کنترل در رانندگی هستند مناسب خواهد بود؛ چراکه علاوه بر فرم خوب بدنه، با استفاده از سنسورها و دوربین عقب، به‌راحتی پارک می‌شود. داشته‌های ایمنی خودرو شامل سامانه‌های ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، دو عدد کیسه هوا (سرنشینان جلو)، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای تمامی سرنشینان، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت و کروز کنترل می‌باشد.

اخبار و مقالات محصولات مدیران خودرو

چراغ‌های روشنایی روز (دیلایت) از نوع LED، در کنار چراغ‌های اصلی هالوژنی، طراحی مدرن و جذابی به نمای جلو بخشیده‌ است. این طراحی به تقلید از سبک خودروهای هیوندا انجام شده و علاوه‌بر افزایش زیبایی، سطح و عمق نوردهی بیشتری را نیز ارائه می‌دهد. با این ویژگی‌ها، این خودرو نه‌تنها در شب، بلکه در روز نیز به راحتی قابل شناسایی است و ایمنی بیشتری را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. کراس‌اورهای کوچک چینی در بازار ایران پرفروش هستند اما توان رقابت با برندهای دیگر کشورها را ندارند. ام وی ام X22 در بازار ایران، هم‌کلاس چانگان SC35 و لیفان X60 محسوب می‌شود که البته، با فروش بسیار خوب موفق، به شکست رقبا شده است.

بررسی طراحی ام وی ام ایکس 22 پرو ؛ چهره‌آرایی به سبک کره‌ای‌ها

همین ابتدای کار باید عرض کنم که قلب X22 پرصداست و فریاد آن (بسته به دور پیشرانه و نحوه رانندگی) در همه حال (گاه کمتر و گاه بیشتر) به گوش می‌رسد. سمت چپ صفحه‌نمایش یک میکروفن کوچک تعبیه شده که هنگام استفاده از مکالمه تلفنی صدای سرنشین را دریافت می‌کند. کمی پایین‌تر کنترل‌های سامانه تهویه، فلاشر، گرم‌کن شیشه عقب و خروجی‌های USB و برق ۱۲ ولتی جا خوش کرده‌اند. در کل طراحی مجموعه داشبورد ساده و به‌دوراز هرگونه شلوغ‌کاری صورت گرفته و در مقایسه با پیشینیان قوی‌تر و زیباتر است. کنسول میانی هم از این سادگی مفرط مستثنا نبوده و تنها اهرم تعویض دنده، دو عدد جا لیوانی و اهرم ترمز دستی را شامل می‌شود و پوششی پلاستیکی دارد. وقتی از پهلو به X22 می‌نگرید اندازه بزرگ و متناسب رینگ و لاستیک (برخلاف اکثر خودروهای چینی که از چرخ‌های کوچک رنج می‌برند) و حجم ‌پردازی محافظه‌کارانه به‌سرعت توجهتان را جلب می‌کند.

سهند بخریم یا اطلس؟ مقایسه اطلس و سهند

در بازار داخلی ایران ارزان‌ترین نسخه MVM X22 با پرداخت تقریبا 488 میلیون تومان از نمایندگی قابل خرید است. پیشرانه 1.5 لیتری می‌تواند 116 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد و گشتاور اعلام شده این موتور نیز 143 نیوتن متر است. نیروی موتور از طریق گیربکس 5 سرعته دستی (MT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و طبق اعلام کمپانی، شتاب صفر تا صد ام وی ام X22 پرو با 1200 کیلوگرم وزن، حدود 12.5 ثانیه است. با این تفسیر متاسفانه باید توان فنی نسبتا کم پیشرانه این خودرو خصوصا در نمونه‌های اتوماتیک را به‌عنوان یکی از معایب ام وی ام x22 در کارنامه فنی کوچک‌ترین کراس اوور مدیران خودرو ثبت کنیم. سیستم مالتی‌مدیای ام‌وی‌ام X22 پرو قابلیت پخش ویدئو و در صورت نصب سخت‌افزار مربوطه، قابلیت پخش شبکه‌های دیجیتال تلویزیونی را نیز دارد.

به‌خصوص توان فنی به شدت معمولی آن به احتمال قوی نمی‌تواند برخی مشتریان را راضی کند و تجربه رانندگی جوان‌پسند و مهیجی را به آن‌ها هدیه دهد. همچنین، تجهیز این مدل به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی باعث شده تا در شرایط لغزندگی یا پیچ‌های تند، پایداری خودرو حفظ شده و از انحراف ناگهانی جلوگیری شود. علاوه‌بر‌این، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی نیز در X22 پرو تعبیه شده است. این ویژگی مانع عقب‌رفتن خودرو هنگام شروع حرکت در شیب‌های تند می‌شود و امنیت و آرامش بیشتری را برای راننده ایجاد می‌کند.

در نمای جانبی، ام وی ام X22 با داشتن خطوط تیز و برآمدگی‌های روی بدنه، حس حرکت و پویایی را به نمایش می‌گذارد. رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی با طراحی اسپرت و خطوط جانبی زاویه‌دار، به این خودرو ظاهری پویا و اسپرت داده است. ارتفاع نسبتاً بلند خودرو از سطح زمین در کنار باربندهای سقفی که به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده‌اند، این حس را تقویت می‌کند که ام وی ام X22 یک کراس‌اوور کامپکت اما با قابلیت‌های مناسب برای مسیرهای شهری و جاده‌ای است. این باربندها همچنین ظاهری کاربردی‌تر به خودرو بخشیده و به آن جلوه‌ای ماجراجویانه داده‌اند. طراحی خارجی ام وی ام X22 از همان ابتدا توجه بسیاری را به خود جلب کرد.ام وی ام X22 با طراحی مدرن و جذاب، به‌ویژه در بخش جلو خودرو، یکی از نقاط قوت خود را نشان می‌دهد.

حالت آیرودینامیک این خودرو به‌خوبی حفظ شده است، درحالی‌که اندازه‌ی پنجره‌ها و شیب سقف، راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد. ریل مربوط به باربند سقف، فلزی و براق است؛ اما قاب دور شیشه‌ها و زیر رکاب، از پلاستیک سیاه‌رنگ خواهد بود. ادوات پلاستیکی، پیرامون گلگیرها را هم فرا گرفته‌اند و مانند بسیاری از خودروهای امروزی، از سپر جلو تا سپر عقب امتداد دارند. طرح چرخ‌ها نسبتا ساده و البته اسپرت و قابل قبول است؛ اما در همه‌ی نسخه‌ها از سایز ۱۶ اینچ خواهد بود که چندان بزرگ نیست. زیبایی این بخش، با خطوط حجم‌دهنده‌ای شکل می‌گیرد که از گوشه‌ی چراغ عقب در امتداد دستگیره‌ها تا گلگیر جلو ادامه دارد.

همانطور که اشاره شد X22 از همان پیشرانه قدیمی ام وی ام ۳۱۵ استفاده می‌کند. نکته‌ی مهم وزن ۱۲۱۵ کیلوگرمی خودرو است که پیشرانه ۱۰۵ اسب بخاری این خودرو توان کشش آن را ندارد. همین نکته به اضافه تراکم بسیار بالای این موتور باعث مصرف سوخت سر سام آور MVM X22 دنده‌ ای شده‌است. MVM X22 دنده‌ ای اسپرت لاکچری به امکانات رفاهی مانند سانروف دو حالته، مانیتور هشت اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، تریم دو رنگ، رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی و… مجهز است. علاوه بر امکانات داخلی مناسب، MVM X22 از طراحی داخلی زیبایی هم بهره می‌برد. طراحی دو رنگ این خوردو در کنار صفحه نمایش 8 اینچی و پنل پشت فرمان دیجیتال از ویژگی‌هایی هستند که با نشستن در این خودرو به سرعت توجه شما را به خود جلب می‌کنند.

کوچک بودن این چراغ‌ها، بیننده را به یاد MVM 315 می‌اندازد که یک هاچبک کوچک و نه‌چندان محبوب در سبد محصولات چری است. از سویی دیگر، بخش زیادی از درپوش صندوق عقب، خالی و ساده دیده می‌شود که صرفا با نواری فلزی و براق، میان چراغ‌ها و همراه لوگوی سازنده، کشیده شده است. از نکات مثبت در طراحی عقب ام وی ام X22 می‌توان به حجم‌دهی با خطوط شکسته در بخش میانی و پایینی صندوق اشاره کرد؛ ضمن اینکه بالچه‌ی عقب و سپر هم حالت اسپرت و جذابی دارند. سایز شیشه‌ی عقب، قابل قبول است و با دو قطعه‌ی باریک پلاستیکی در حاشیه و زیر بالچه ارائه می‌شود. در نمای رو‌به‌رو، چراغ‌های درشت ام وی ام X22 هماهنگی بسیار خوبی با سایز بدنه دارند و این محصول نسبتا کوچک را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهند.

در ادامه بیشتر در مورد مشخصات این خودروی محبوب مدیران خودرو بحث خواهیم کرد. ام وی ام X22 به سیستم ترمز دیسکی در چهار چرخ مجهز است که عملکرد قابل قبولی در توقف خودرو ارائه می‌دهد. این سیستم ترمز به همراه سیستم‌های ایمنی نظیر ABS (سیستم ضد قفل ترمز) و EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز)، کنترل خوبی را در هنگام ترمزگیری شدید فراهم می‌آورد و از قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS)، به بهبود پایداری خودرو در شرایط لغزنده کمک می‌کنند و از انحراف خودرو در پیچ‌ها و سطوح لغزنده جلوگیری می‌کنند. ام وی ام X22 از سیستم تعلیق مک‌فرسون برای چرخ‌های جلو و سیستم چندگانه برای چرخ‌های عقب بهره می‌برد.

لاستیک‌ها به‌ خوبی چسبندگی خود را حفظ کردند و سامانه تعلیق تا حد زیادی مانع ناپایداری عمودی اتاق شد. بیش از هر چیز دیگر، جلو پنجره این خودرو به چشم می‌آید که با طرحی کهکشانی نمای زیبا و مدرن برای آن به ارمغان آورده است. چراغ‌های اصلی خودرو نیز روی سپر قرار گرفته‌اند و جای خود را به دو چراغ دی لایت ریز و کشیده روی کاپوت داده‌اند. اما در اوایل سال ۱۴۰۱ شاهد نسخه IE ایکس ۲۲ پرو در بازار بودیم که سه آپشن استارت دکمه‌ای، گرمکن صندلی‌های جلو و آینه‌های جانبی تاشونده برقی به آن اضافه شده بود. برخلاف بسیاری دیگر از فیس‌لیفت‌های ارائه شده در بازار ایران، x22 pro علاوه بر تحولات ظاهری دستی هم به داخل محفظه موتور خود کشیده و یک موتور گیربکس جدید را در این قسمت سکونت داده است.

خودروهای چینی با هدف عملکرد قابل قبول در برابر بهای پرداختی ساخته می‌شوند و مسلما X22 هم از این قاعده مستثنا نیست. با این حساب، خریدار باید با معایب ام وی ام x22 مثل شتاب‌گیری کند و خسته‌کننده‌ی آن کنار بیاید؛ چرا که قرار نیست سریع‌تر از یک پراید باشد و مسلما در سبقت‌های جاده‌ای، نیازمند فضای بسیار زیادی خواهد بود. آنطور که این سایت ادعا می‌کند نسخه جدید با نام 3X پلاس راهی بازار خواهد شد.

خطوط تیز و برجسته روی بدنه، علاوه بر افزایش جذابیت بصری، به بهبود جریان هوا و کاهش مقاومت در برابر باد کمک می‌کنند. این ویژگی آیرودینامیکی به‌ویژه در سرعت‌های بالا، عملکرد خودرو را بهینه می‌کند و به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند. این سپر که به‌خوبی با طراحی جلوپنجره هم‌خوانی دارد، در قسمت پایین با یک تکه نقره‌ای تزئین شده است که حس قدرت بیشتری به خودرو می‌دهد. چراغ‌های مه‌شکن که در قسمت‌های کناری سپر تعبیه شده‌اند، به‌ویژه در شرایط جوی نامساعد مانند مه و باران، به بهبود دید راننده کمک می‌کنند. طراحی این چراغ‌ها نیز به‌گونه‌ای انجام شده که با خطوط کلی بدنه و طراحی کلی خودرو هم‌خوانی داشته باشد.

به همین دلیل مؤسسات معتبر آزمایش ایمنی، مثل بنیاد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) و سازمان بیمه‌‌ی خودروهای آمریکا (IIHS)، تست تصادف از این خودرو نگرفته‌اند. با این اوصاف، جالب است که در سایت اصلی چری چین و همچنین نماینده‌ی رسمی این خودرو در ایران، هیچ اشاره‌ای به میزان ایمنی X22 نمی‌شود و حتی گزارشی از نتیجه‌ی تست تصادف این خودرو در بنیاد ایمنی خودروی چین (C-NCAP) در دسترس نیست. برند چری که بعضی محصولات خود را با نام MVM در ایران عرضه می‌کند، باسابقه‌ترین برند چینی فعال در کشور محسوب می‌شود. کراس‌اورهای چری، با نام تیگو شناخته می‌شوند و نام اصلی X22 از برند MVM، تیگو ۲ است که البته در کشور چین با نام تیگو X3 فروخته می‌‌شود.

معرفی 7 نمونه از بهترین ویژگی‌های ایمنی خودروهای مدرن

بنابراین بهتر است پیش از خرید ام وی ام  x22 نگاهی هم به قیمت لوازم بدنه آن بیندازید تا خدای‌نکرده بعد از وقوع تصادف، از دیدن قیمت آینه‌های بغل، سپرها و سایر بخش‌های بدنه ام وی ام  x22 خیلی متعجب و نگران نشوید. ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای به یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز بوده، که از چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده است. این موتور از نسل سوم موتورها در برند چری استفاده می‌کند و قادر است قدرتی معادل ۱۱۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۳ نیوتن‌متر تولید کند. نیروی تولیدی موتور از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. رینگ‌های ۱۶ اینچی دو رنگ ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای، به‌ویژه طراحی جوان‌پسندتری نسبت به نسل‌های قبلی دارند. این رینگ‌ها با استفاده از ترکیب رنگ‌های مشکی و نقره‌ای، نه‌تنها جذابیت بصری را افزایش می‌دهند، بلکه عملکرد و کارایی خودرو را نیز بهبود بخشیده‌اند.

یکی از دلایل محبوبیت این خودرو ابعاد مناسب و متعادل آن است که نه می توان آن را جز وسایل بزرگ و نه خیلی کوچک نام برد. این خودرو محبوب ساخت کشور چین می باشد و به برند چری تعلق دارد، نام اصلی این وسیله نقلیه تیگو است. خودرو ام وی امx22  چندین سال است جز خودرو های پر طرفدار ایران محسوب می شود و افراد بسیاری از آن استقبال کرده اند. البته درزمانی که شما این مطلب را می‌خوانید قیمت این خودرو قطعاً بالاتر رفته است.

{

شوک جدید به بازار خودرو کف قیمت کارخانه‌ای خودرو از ۴۰۰ میلیون تومان عبور کرد

|}

شرکت مدیران خودرو در راستای ارائه یک محصول کراس اوور کوچک و ارزان‌قیمت جهت مقابله با رقبایی مثل لیفان x50، تصمیم گرفت ام وی ام x22 یا چری تیگو ۳ ایکس را در سال ۹۶ به فهرست تولیدات خود اضافه کند. ایکس ۲۲ طی این سال‌ها تا حد زیادی در بازار خوش درخشیده و کمابیش توقعات مشتریان را از یک کراس اوور کوچک برآورده ساخته است. اما حالا با عرضه نسخه فیس‌لیفت این خودرو به بازار چین، شریک ایرانی چری هم دست‌ودلش لرزیده و تصمیم گرفته تا تیگو 3X پلاس را با نام ام وی ام ایکس 22 پرو به دست مصرف‌کنندگان ایرانی برساند.

همچنین می‌تواند با جعبه‌دنده دستی تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و با جعبه‌دنده خودکار تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت پیش برود. ردیف عقب فضای نه‌چندان خوبی ارائه می‌کند؛ به‌طوری‌که افراد با قد کمتر از ۱۸۰ سانتی‌متر تقریباً احساس کمبود جا (سر و پا) نخواهند داشت. اما فضای پا برای افراد قدبلندتر تنگ بوده و مجبورند برای دستیابی به‌راحتی نسبی پاهای خود را باز کرده و در دو طرف صندلی جلو قرار دهند. کیفیت صندلی‌ها درست مثل ردیف جلو است و در نوع خود نمره قبولی دریافت می‌کند. بلندگوهای سیستم صوتی در طرفین طاقچه عقب قرار داشته و صدا را درست پشت سر سرنشین تحویل می‌دهند.

در ایکس 22 معمولی از موتور پیشرانه 1.5 لیتری با تنفس طبیعی استفاده می‌شود. این پیشرانه جای خود را به موتور 1 لیتری توربوشارژ در ایکس 22 پرو داده است. به همین دلیل مصرف سوخت مناسب و همچنین آلایندگی کمتر را در این خودرو شاهد هستیم؛ اما نباید انتظار شتاب بالایی از آن داشته باشید. دیگر تفاوت مهم نیز جایگزینی گیربکس 4 سرعته ایکس 22 با جعبه دنده 9 سرعته CVT در ایکس 22 پرو است که تجربه تعویض دنده نرم‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد. MVM X22 Pro، یکی از جدیدترین محصولات شرکت مدیران خودرو، با طراحی مدرن و امکانات به‌روز، توانسته است توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای کراس‌اوور را به خود جلب کند.

{

رقبا و محصولات مشابه

|}

سامانه تعلیق تا حد قابل‌قبولی از اتاق محافظت می‌کند و موجب می‌شود حتی در سطوح غیر هم‌سطح نیز تا حدودی با “اعتماد به ماشین” رانندگی کنید. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که شاخصه‌های تاثیرگذار بر بازار چه روندی را در آینده طی می‌کنند تا آن‌وقت بتوان به طرزی دقیق در مورد آینده ایکس۲۲پرو و همچنین شرایط بازار آن در کشور اظهارنظر کرد. سیستم تعلیق و فنربندی نرم X22، فراتر از کلاس قیمتی این خودرو است و در مجموع می‌توان گفت یک خودروی شهری برای مصرف روزانه‌ی انفرادی یا خانواده‌ی جوان است. به لطف استفاده از آپشن‌های پایه مثل کروزکنترل، سفر با X22 برای ۴ سرنشین بلندقد، امکان‌پذیر خواهد بود؛ هرچند رانندگی اسپرت و جوان‌پسندی نخواهد داشت. در کشور ما دو تیپ ام وی ام x22 با نام‌های اسپرت اکسلنت و لاکچری، بیش از دیگر مدل‌ها عرضه می‌شوند.

ایکس22 توانسته طی مدت نسبتاً کوتاهی که از عرضه آن می‌گذرد، گوی رقابت را از بسیاری محصولات هم قیمت مشابه برباید و محبوبیت بالایی در بین مشتریان ایرانی برای خود دست‌وپا کند. رینگ‌های 5 پر 16 اینچی دو رنگ و دور گلگیرهای پهن پلاستیکی که با هدف اسپرت شدن خودرو، از دیگر عناصری هستند که حس اسپرتی و کراس را در ذهن بیننده تقویت می‌کنند. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. بله، باوجود اینکه این خودرو برای مسیرهای شهری مناسب‌تر است اما همچنان امکانات مناسبی را نیز برای مسافت‌ها طولانی ارائه می‌دهد.

فضای داخلی نیز با تودوزی دو رنگ اسپرت و آپشن‌های متنوع نظیر نمایشگر چندرسانه‌ای ۸ اینچی، فرمان چندمنظوره، کامپیوتر سفری، و سیستم تهویه مطبوع اتومات، تجربه‌ای لذت‌بخش و متفاوت را برای سرنشینان فراهم می‌آورد. چراغ‌های عقب که به‌صورت عمودی طراحی شده‌اند، یادآور طراحی ام وی ام 315 است اما در این مدل، با اندازه‌ای بزرگ‌تر و طراحی بهتر، ظاهری زیباتر به خود گرفته‌اند. این چراغ‌ها که در گوشه‌های بدنه تعبیه شده‌اند، به‌طور هماهنگ با بال عقب، حس اسپرت‌بودن را تقویت می‌کنند.

طراحان برای زیبا تر جلوه دادن داخل خودرو از نوار دوزی های نارنجی استفاده کرده اند که هماهنگی جالبی ایجاد کرده است، این نوار های نارنجی در قسمت های دیگر مانند تودری، دنده و غیره استفاده شده است. دوربین دنده عقب، نمایشگر دیجیتالی برای دادن اطلاع از وضعیت خودرو از دیگر اپشن های این وسیله محسوب می شود. داشتن نمایشگر در داخل خودرو یکی از مزایای مهم هر وسیله نقلیه ای محسوب می گردد، نمایشگر 8 اینچی خودرو ام وی ام در برابر قیمت مناسب آن توانسته محبوبیت بسیاری را ایجاد نماید. نکته قابل توجه در این خودرو داشتن فضای نرم در درب خودرو برای راحتی بازو افراد می باشد، این عامل باعث شده تا شما در حین رانندگی خسته نشده و احساس کسالت نداشته باشید. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با آپشن و قابلیت های این خودروی محبوب آشنا کنیم، لذا خواهشمندیم تا انتها با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد بررسی و مطالعه تان قرار دهید.

در این صورت چری 3X پلاس نیروی خود را از موتور 1.5 لیتری سابق دریافت خواهد کرد. برخی نشریات مدعی هستند خروجی این موتور در 3X پلاس از 105 به 116 اسب بخار افزایش یافته است. این درحالیست که نسخه‌های اولیه ایکس ۲۲ که فاقد سامانه ESP بودند از حیث هندلینگ با چالش‌های مواجه می‌شدند. ام وی ام X22 در هر دو نسخه اکسلنت PRO و پرو (IE) در طی ۶ ماه گذشته چه در درب کارخانه و چه در بازار آزاد با جهش قابل‌توجه قیمت مواجه شده اند. با وجود ارتفاع بالایش و شیشه‌های نسبتاً بزرگش باعث دید بهتر راننده نسبت به اطرافش و حس تسلط را خواهد داد.

ما در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با نحوه کارکرد و اپشن های خودرو ام وی ام آشنا سازیم امیدواریم با خواندن مطالب فوق بتوانید انتخابی درست در خرید وسیله نقلیه داشته باشید. طراحان برای زیبا تر نشان دادن داخل این خودرو از قطعات چرم برای بالا و پایین فرمون آن استفاده کرده اند. خودرو ام وی ام از این قاعده مستثنی نمی باشد و با خلاقیت طراحان توانسته جایگاه ویژه ای در فروش خود داشته باشد. تولید کنندگان به هنگام تست خودرو ام وی ام اطلاع داده اند که این وسیله برای دور زدن کامل به مکانی دایره ای شکل به شعاعی 5.25 متر احتیاج دارد. ارتفاع سقف تا زمین برای این ماشینی چیزی حدود 1.57 متر، طول 4.2 متر، و عرضی معادل 1.76 متر می باشد.

طبق معمول خودروهای چینی، ام وی ام X22 هم از نبود پیشرانه‌ای قدرتمند رنج می‌برد. این مهم، البته نسبت مستقیمی با هزینه‌ی خرید این مدل‌ها دارد و نمی‌توان باتوجه به قیمت نهائی، توقعی بیش از این داشت. تنها یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی برای این خودرو در سراسر دنیا قابل سفارش است که قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند و از دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه، گشتاور ۱۳۵ نیو‌تن متر خواهد داشت.

قاب کرومی U شکل به همراه چراغ های روشنایی در روز نیز زینت بخش دریچه‌های هوای کوچک موجود در کناره‌های سپر جلوی ام وی ام X22 هستند. در نیمه پایینی چهره ام وی ام X22 ، سپر بزرگ و سرتاسری آن واقع شده که از یک هواکش بزرگتر به منظور انجام وظیفه خنک‌کاری رادیاتور و مجموعه پیشرانه به همراه دو دریچه هواکش کوچک در جناحین بهره می‌برد. فاصله بین دو محور در این خودرو نسبت به رقبا بازتر است و این موضوع به افزایش راحتی سرنشین کمک می‌کند. در پایین‌ترین بخش هم پلاستیک مشکی خشک برای ایجاد محفظه جیبی شکل و روباندی به‌کار گرفته شده است تا شکل رودری یکنواخت و خسته کننده نباشد. علاوه‌بر همه این موارد می‌توانیم به مقاومت در برابر برخورد اجسام سخت و ضدخش‌بودن این بخش رودری نیز اشاره کنیم. همچنین به‌کارگیری طراحی مشابه برای درب‌های بخش عقب، هماهنگی در تمامی بخش‌های کابین را حفظ کرده است.

بعضی قابلیت‌های این سیستم، مثل کنترل قدرت صدا و عوض‌ کردن موزیک در حال پخش، از طریق فرمان قابل انجام خواهند بود. ورود به X22، حالت مدرن و خوش‌آیندی به‌همراه دارد و هرچند متریال به‌کاررفته در داشبورد چندان خوب و رضایت‌بخش نیست؛ می‌توان از دوخت صندلی‌ها و طراحی آن‌ها لذت برد. تقریبا تمام داشبورد از پلاستیک سخت ساخته شده است؛ اما قطعاتی از آن طرح فیبرکربن دارد که در نوع خود جالب توجه است. اینگونه ادوات در تودری‌ها نیز دیده می‌شوند و حس یک خودروی اسپرت گران‌قیمت را تداعی می‌کند. در بخش‌های بالا و پایین فرمان، چرم استفاده شده است و پوشش داخل در، پیرامون استراحت‌گاه بازو نیز از پلاستیک نرم استفاده می‌کند که هماهنگ با پوشش بدنه، رنگی متمایز از داشبورد خواهد داشت.

پنجره‌های جانبی اندازه مناسبی دارند و در کنار شیشه عقب نقش زیادی در نور رسانی کافی به اتاق ایفا می‌کنند. ایرادی که می‌توان به ردیف عقب گرفت این است که گیره کمربند ایمنی در محل نامناسبی نصب شده و سرنشینان را با مشکل مواجه می‌سازد. از دیگر نکات قابل‌ذکر نیز می‌توان به تریم آلومینیومی براق در نقاط مختلف اشاره کرد که فضای اتاق را از یکنواختی درآورده است. صفحه آمپر تغییر کرده و به حالت متعارف آنالوگ درآمده است که البته خیلی هیجان‌انگیز نیست و انتظار ما را که حضور نمایشگر تمام دیجیتال در این بخش بود، برآورده نمی‌کند. حجم صندوق عقب ایکس ۲۲ پرو نیز معادل ۴۲۰ لیتر است که تقریبا در حد متوسط به بالا قرار دارد.

از رقبای مطرح بین‌المللی باید به نیسان جوک، تویوتا C-HR، هوندا HR-V، پژو 2008، فورد اکو اسپرت و رنو کپچر اشاره کنیم. از نظر قیمتی این خودرو در اسفندماه 1400 با مدل‌هایی همانند لیفان X60، دنا پلاس، پژو 207، دانگ فنگ H30 کراس، ام وی ام 315 و جک J4 در یک بازه قرار می‌گیرد. حاشیه‌های این قسمت نیز درجه‌بندی شده تا عقربه های سرعت سنج و دورسنج بتوانند راننده را نسبت به وضعیت سرعت خودرو و دور موتور آگاه نمایند. نمای داخلی ایکس 22 به ویژه در بخش داشبورد، غربیلک فرمان و پنل درب‌ها، یک سروگردن بالاتر از رقبای هم قیمت بوده و از ظاهری نسبتاً مدرن برخوردار گشته است. در ظاهر خودرو، چراغ‌های روز (دیلایت) و راهنماها روی یک نوار اریب و باریک قرار گرفته‌اند و جلو پنجره کهکشانی که مشابه آن را در مدل‌های تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو هم دیده‌ایم. با این وجود اگر با توان خروجی تقریبا ضعیف و سواری خشک mvm x22 مشکلی ندارید، می‌توانید آن را به‌عنوان یک گزینه معقول و اقتصادی در بازار کم‌تنوع ایران تهیه کرده و از سواری با آن لذت ببرید.

سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. همچنین نمی توان ام وی ام X22 را یک خودرو پنج نفره دانست و از این رو بهتر است به این مدل به چشم یک هاچ بک ارتفاع یافته 4 نفره نگاه کنید.

سامانه تهویه را روشن کنید، موزیک موردعلاقه‌تان را پخش کنید و راهی مقصد شوید. متریال داخلی بهبودیافته، طراحی ساده و ارگونومیک داشبورد و غربیلک فرمان خوش‌دست، دست به دست هم داده و تجربه سواری خوبی را برایتان رقم می‌زنند. سانروف با یک دکمه روی پنل سقف باز شده و هوای آزاد را به داخل اتاق می‌آورد. هر چهار سرنشین به لطف سامانه تعلیق کارآمد در آرامش نسبی هستند و هیچ‌گونه تکان شدیدی را حس نمی‌کنند.


امداد خودرو mvm تهران