بهینه سازی سایت برای Cross-browser Testing Tools
استفاده از ابزارهای A B Testing برای بهینهسازی وبسایت پرشین بلاگ
با این حال مرورگرهای دیگر مانند Firefox، Microsoft Edge، Safari و Opera هنوز به طور گسترده توسط صدها میلیون نفر در حال استفاده است. اگر میخواهید بدانید که در چه صفحاتی از سایت ایراد دارید یا اینکه کاربران در چه مرحلهای از خرید محصول، سبد خرید را رها میکنند، هاتجر را روی سایت نصب کنید. با این حال اگر شما می دانید که بازدیدکنندگان سایتتان از چه مرورگری بیشتر استفاده می کنند، می توانید خیلی راحت تر آن مرورگر را به صورت دستی در سیستم خود اجرا کنید و سایتتان را در آن تست کنید. در حالی که تمام مرورگر های محبوب تقریبا همانند یکدیگر صفحات وب را نشان می دهند، از کد گذاری های مختلفی استفاده می کنند و همین امر موجب می شود که در برخی مواقع، یک سایت را به صورت ناکامل و یا مشکل دار نشان دهد. جهت ایجا آن بسیاری از عناصر مهم وجود دارد که باید آن ها رعایت نمایید. معیارها باید با اهداف تست همخوانی داشته باشند و به دقت نتایج را نشان دهند.
با گوگل آنالیتیکس شما میتوانید ترافیک ورودی به سایت را رصد کنید، نرخ تبدیل را بررسی کنید، نرخ پرش (Bounce Rate) و نرخ خروج هر صفحه را ببینید تا متوجه شوید که در کدام صفحات کاربران با مشکل روبرو هستند. استفاده از آن آسان است و به کاربران امکان انتخاب مکانهای جغرافیایی مختلف را برای اجرای یک تست سرعت میدهد. این ابزار پس از انجام تست سرعت، یک گزارش خلاصه و ساده که تحلیل کردن آن کاری راحت است به کاربران نمایش میدهد. کاربران در صورت تمایل میتوانند گزارش کامل را که جزئیات زیادی دارد را نیز دریافت کنند. همچنین این ابزار، پیشنهاداتی را برای بهبود عملکرد وبسایت به کاربران میدهد. Hotjar مجموعهای از ابزارهای تحلیلی است که به شما کمک میکند بفهمید کاربران چگونه سایت شما را تجربه میکنند.
در این مطلب، به بررسی جامع ابزارهای آنالیز وب سایت و نحوه کارکرد آن ها می پردازیم. ابزار Heap هم یک ابزار تحلیل وب به صورت لحظهای (Real-Time) است که اطلاعات زیادی درباره رفتار کاربران روی سایت یا اپلیکیشن را به شما میدهد. برای دنبال کردن متریکهای مهم مثل Pageviews، session، تعداد کلیک و… از heap میتوانید استفاده کنید. Heap به شما میگوید که کاربران چطور با سایت یا اپلیکیشن شما درگیر شدهاند و با آن کار میکنند. Lumar (که قبلاً با نام DeepCrawl شناخته میشد) یک پلتفرم پیشرفته برای تحلیل و نظارت بر سلامت وبسایتها است.
بهبود تجربه کاربری می تواند تأثیر بسزایی در افزایش نرخ تبدیل و رضایت کاربران داشته باشد. ابزارهای آنالیز سئو به شما کمک می کنند تا عملکرد سایت خود را از نظر جستجوگرها (SEO) تحلیل کنید، مشکلات موجود را شناسایی و رفع کنید و رتبه بندی سایت خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) را بهبود دهید. همانطور که گفتیم یک دسته از ابزارهای CRO مخصوص تحلیل وبسایت (Web Analytics) است تا با آنها بتوانیم آماری از دادههای ورودی به سایت داشته باشیم. از این طریق متوجه خواهیم شد که در چه صفحاتی از وبسایت یا اپلیکیشن با مشکل مواجه هستیم تا بتوانیم فرضیهسازی کنیم و براساس آنها تغییرات را با استفاده از ابزارهای تست A/B پیاده کنیم. Raygun ابزار رایگان و پولی است که تجربه واقعی کاربران از سایت شما را تحلیل میکند و به توسعهدهندگان امکان بررسی عمیق تعاملات کاربران را میدهد.
در این مطلب میخواهیم به شما بگوییم که چطور با ابزارهای معروف CRO و A/B تست، وبسایت بهتری برای نمایش و استفاده بازدیدکنندگان داشته باشید. دیجیتال مارکترها، آژانسهای دیجیتال مارکتینگ، صاحبان وبسایتهای شخصی تا فروشگاهی میتوانند براساس نیاز و میزان هزینهای که در نظر دارند از این ابزارها استفاده کنند. گزارشهای heatmap (چه نقاطی از صفحه بیشتر دیده شدند) و ضبط session کاربر از گزارشهای موثر برای بهبود نرخ تبدیل یا CRO سایت است. شرکت Adobe هم ابزار تحلیل وبسایت Adobe Analytics را روانه بازار کرده که کارکرد مشابهی مثل گوگل آنالیتیکس دارد. گزارشهایی که Adobe Analytics به شما میدهد، مشابه گزارشهای گوگل آنالیتیکس است. ما برای ارائه خدمات، از فناوریهای عمومی مانند کوکیها برای ذخیره و یا دسترسی به اطلاعات عمومی استفاده میکنیم.
انتخاب ابزار مناسب برای مانیتورینگ وبسایت یکی از مهمترین تصمیماتی است که صاحبان کسبوکارهای آنلاین و توسعهدهندگان باید بگیرند. با توجه به اینکه نیازهای هر وبسایت متفاوت است، انتخاب یک ابزار جامع و قابلاعتماد امری ضروری است. Pingdom ابزار قدرتمندی برای تحلیل عملکرد سایت است که اطلاعات عملیاتی ارائه میدهد تا سایت شما همیشه بهخوبی کار کند و مشتریان شما بازگردند. تا 30 روز امکان استفاده رایگان از این ابزار را دارید، ولی پس از آن باید نسخه پولی یا پرمیوم آن را تهیه کنید. Google Optimize راه حل گوگل برای تست A/B وب سایت و فروشگاه تجارت الکترونیک است. این دستگاه به گونه ای ساخته شده است که به طور یکپارچه با سایر محصولات گوگل که در وب سایت خود استفاده می کنید، مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز) کار کند.
Freshmarketer به عنوان یک بستر ورود به بهینه سازی تبدیل، یک گزینه عالی برای تازه واردان یا مشاغل آنلاین با نیازهای متوسط است. همچنین شما برخی از ویژگی ها و ابزارهای شخصی سازی اولیه را برای جلب نظرات مشتریان از طریق نظرسنجی ها و پیام های تحریک شده دریافت خواهید کرد. با نرم افزار بهینه سازی نرخ تبدیل AB Tasty، تیم شما می تواند با ویرایشگر بصری خود تست های A/B، تست های تقسیم شده، آزمون های چند متغیره و تست های قیفی بسازد و اجرا کند. همچنین می توانید از هدف گیری پیشرفته آن ها برای آزمایش بر اساس معیارهای مختلف مانند URL، موقعیت جغرافیایی، آب و هوا و موارد دیگر استفاده کنید. یک وبسایت خبری با تغییر طراحی صفحات مقالات خود توانست نرخ ترک صفحه را کاهش دهد و زمان بیشتری را برای کاربران فراهم کند.
علاوه بر این، هر بخش را می توان برای ارائه نمونه های خاصی از فایل هایی که ممکن است به توجه شما نیاز داشته باشد، مانند جاوا اسکریپت یا تصاویر، گسترش داد. اما اگر در نتایج مشاهده کردید که تفاوت های زیادی در مرورگر ها وجود دارد، باید برای حل آن ها ادغام کنید. هرچند که باز هم ابزار BrowserStack با خدمات پولی همراه است و باید برای استفاده از سرویس های آن مبلغی را بپردازید اما می توانید با ایجاد یک حساب در آن، سایت های خود را به مدت 30 دقیقه به صورت رایگان آزمایش کنید. نکته ای که درباره CrossBrowserTesting باید بگوییم این است که خدمات این ابزار رایگان نیست و فقط به مدت محدودی می توانید از این ابزار استفاده کنید. این ابزار یک بخش Free trial دارد که در این بخش، شما می توانید با ایجاد یک اکانت رایگان، از 100 دقیقه تست رایگان سایت خود برخوردار شوید. و اما نکته منفی این ابزار، این است که Browsershots از دستگاه های موبایل پشتیبانی نمی کند و همچنین مرورگر های Microsoft Edge و Internet Explorer را برای آزمایش شامل نمی شود.
هر بار که یک صفحه وب ایجاد می شود، هاست شما باید برای انجام این فرایند از منابع سرور استفاده کند. منابع سرور محدود است و اگر تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما زیاد باشد، ممکن است مشکلاتی برای وبسایت شما ایجاد شود. به همین دلیل است که در صورت فعال نبودن کش و زیاد بودن تعداد درخواستها، سرور نمیتواند به تمام درخواستهای کاربران برای مشاهده یک صفحه وب پاسخ دهد. این کار به شما اجازه می دهد تا عملکرد کش وبسایت و میزان تاثیر آن در بهبود عملکرد وبسایت را آزمایش کنید. افزونه WP Rocket یکی از بهترین افزونههای کش (Caching) وردپرس است که با استفاده از آن، کاربران میتوانند کش وردپرس خود را تنها با چند کلیک و بدون نیاز به یادگیری موارد فنی، راه اندازی کنند. وبسایت IsItWP یک ابزار رایگان برای تست سرعت وبسایتهای وردپرس دارد.
همچنین اگر از ابزارهای بازاریابی ایمیلی، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یا ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کنید، یکپارچگی بین این ابزارها و سیستم آنالیز وب سایت می تواند بسیار مؤثر باشد. اگر نظر ما را بخواهید درباره انتخاب ابزارهای CRO و A/B Test بدانید، به شما توصیه میکنیم که از ابزارهای گوگل استفاده کنید و بعد از آن سراغ مایکروسافت کلریتی بروید. ابزار مانیتورینگ سایت (website Monitoring Tools) یک راهکار نرمافزاری تخصصی است که برای پیگیری و گزارشدهی عملکرد، دسترسیپذیری و سلامت کلی وبسایتها طراحی شده است. مدیران وب، متخصصان فناوری اطلاعات و کسبوکارها در هر اندازهای از این ابزارها برای حفظ حضور آنلاین پایدار و عملیاتی استفاده میکنند. اما قبل از اینکه بهترین سرویس ها را برای تست سایت در انواع مرورگر ها به شما معرفی کنیم، بهتر است اول بدانید که کاربران سایت شما بیشتر از چه مرورگری استفاده می کنند. زمانی که بدانید کاربران بیشتر از چه مرورگری استفاده می کنند، می توانید خیلی راحت تر تمرکز خود را برای توسعه سایت خود بر روی آن مرورگر بگذارید.
در اين ابزار آنلاين قسمتي با نام In Page Analytics وجود دارد که به شما تصويري از سايتتان را نمايش مي دهد و اينکه کاربران بيشتر روي کدامين قسمت ها کليک کرده و اطلاعات نرخ بازديد صفحات وب شما را نمايش مي دهد. کلا گوگل آناليز همه کاره مي تواند هم براي آمارگير سايت و هم براي بهينه سازي وب سايت شما مفيد واقع شود. پس از ایجاد حساب کاربری در CrossBrowserTesting، به بخش "Live Test" بروید و در آن بخش می توانید مرورگر های مورد نظر خود بهمراه سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف را جهت انجام تست انتخاب کنید. برای انجام این فرایند، خیلی راحت وارد حساب گوگل آنالیز خود بشوید و به قسمت "Audience » Technology report" بروید. در این قسمت، به شما گزارشاتی حاکی بر اینکه کاربران بیشتر از چه سیستم عامل، چه مرورگر و چه دستگاهی در سایتتان استفاده می کنند، نمایش داده می شود. Optimizely نیز در سال 2010 فقط با چند ماه فاصله از راه اندازی VWO راه اندازی شد.
اگر بخواهید از ویژگیهای این ابزار بدانید، باید بگوییم که تمامی ویژگیهای ارائه شده در هاتجر، در مایکروسافت کلریتی هم هست. بنابراین انتخاب کمی سخت خواهد بود، مخصوصا اگر برای اولینبار است که میخواهید از این قابلیت استفاده کنید. همچنین مجموعه ای کامل از ابزارهای بازاریابی و فروش را در محصولات نرم افزاری جداگانه ای که به طور یکپارچه ادغام می شوند، ارائه می دهد. امروزه موارد کمی وجود دارند که ما را ترغیب به صرف هزینه بیشتر از نظرات دیگران می کند. به لطف اصول متقاعدسازی، معمولا کاری را انجام می دهیم که می دانیم شخص دیگری قبلا آن را انجام داده است.
این ابزار راهحلهای کاملی را برای کشف فرصتهای افزایش ترافیک، بهینهسازی سئو و ردیابی روندهای عملکردی ارائه میدهد. زابزاری ساده و قدرتمند برای نظارت بر زمان بالا بودن و مشکلات عملکردی سایت است. اگر هم می خواهید فرایند تست را سریع تر انجام دهید، می توانید از ویژگی تهیه اسکرین شات این ابزار استفاده کنید. به طوری که می توانید با انتخاب گزینه ScreenShot، به صورت سریع چندین اسکرین شات از صفحه سایت خود در انواع مرورگر ها تهیه کنید و در آخر آن ها را با هم دیگر مقایسه کرده و مشکلات را بررسی کنید. AB Tasty ما را به سمت قیمت مناسب و ساده ابزارهای بهینه سازی تبدیل باز می گرداند.
موافقت با این فناوریها به ما امکان میدهد دادههایی مانند تعداد بازدید صفحات را در این سایت پردازش کنیم. عدم رضایت یا انصراف از رضایت، ممکن است بر برخی ویژگی ها و عملکردها تأثیر منفی بگذارد. این یک ابزار رایگان عالی برای ارائه یک نمای کلی است، اما بیشتر برای توسعه دهندگان وب است تا مدیران وب، بنابراین کاربر معمولی نباید انتظار داشته باشد که تمام اطلاعات ارائه شده را درک کند. حتی هنوز هم، شاخصهای مفیدی مانند سرعت ظاهر شدن اولین متن و تصاویر و همچنین مدت زمان لازم برای تعاملی شدن صفحه وجود دارد. همچنین بخشهای مفیدی مانند فرصتها وجود دارد که راههایی برای بهبود آسان زمانهای بارگذاری سرعت صفحه ارائه میدهد، و بخشهای عیبیابی که جزئیات بیشتری را در زمینههای بهبود ارائه میدهد. همانطور که می دانید، مرورگر گوگل کروم، محبوب ترین مروگر در جهان است که بیش از 65 درصد کامپیوتر های ویندوز و بیش از 57 درصد دستگاه های تلفن همراه، از آن استفاده می کنند.
با استفاده از این ابزارها می توانید مشاهده کنید که وبسایتتان در سیستم عاملها و مرورگرهای مختلف به چه شیوه ای نمایش داده می شوند. ابزار Crazy Egg هم مثل هاتجر است و گزارش heatmap به شما میدهد و از طرف دیگر میتوانید با آن a/b test هم داشته باشید. پس crazy egg ابزاری دوکاره است هم برای بهبود نرخ تبدیل به شما کمک میکند و هم به پیادهسازی فرضیات در A/B Test. برای انتخاب ابزار مناسب A/B Test به جز هزینه که خیلیها دربارهاش سوال دارند، باید به چندین ویژگی دیگر هم توجه کنید. استفاده آسان، قابلیت اجرای دو صفحه یا دو نمونه به طور همزمان برای کاربران، توانایی ویرایش صفحات و قابلیت Autopilot از ویژگیهای مهمی است که یک ابزار A/B Test باید داشته باشد. این معیارها به صاحبان وبسایتها کمک میکنند تا ابزار مناسب را برای رفع نیازهای خاص خود انتخاب کنند و از عملکرد بهینه وبسایتهای خود اطمینان حاصل نمایند.
پس از اطمینان از برتری یک نسخه، تغییرات آن را به طور کامل اجرا کنید و به بهینهسازی ادامه دهید. بررسی کنید که رقبا چگونه ترافیک خود را جذب می کنند، چه کلمات کلیدی مهمی را هدف قرار می دهند و از چه استراتژی هایی برای موفقیت در سئو استفاده می کنند. بررسی کنید که آیا ابزار مورد نظر شما پشتیبانی قوی و منابع آموزشی مناسبی دارد تا در صورت بروز مشکلات یا سوالات بتوانید از آن ها کمک بگیرید. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از عوامل کلیدی در جذب ترافیک ارگانیک است. متن ها ممکن است در مرورگرهای مختلف به صورت های متفاوتی از هم رندر شوند. در برخی از مرورگرها ممکن است متن به صورت واضح و زیبا نمایش داده شود و در برخی دیگر نیز به صورت ناخوانا.
به علاوه، ابزار آن ها شامل ویژگی های اضافی مانند ضبط جلسه و نظرسنجی روی صفحه است تا زمینه بیشتری را به داده های شما اضافه کند. A/B Testing یک روش تجربی است که در آن دو نسخه متفاوت از یک صفحه وب یا عنصر وبسایت به صورت همزمان به دو گروه مختلف از بازدیدکنندگان نمایش داده میشود تا مشخص شود کدام نسخه عملکرد بهتری دارد. یک شرکت خدماتی با تغییر متن دکمههای خود توانست نرخ کلیک خود را افزایش دهد و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند. این تغییر به کاربران اطلاعات بیشتری درباره خدمات ارائه داد و آنها را به کلیک بر روی دکمهها ترغیب کرد. به عنوان مثال، تغییر رنگ دکمه میتواند منجر به افزایش نرخ کلیک شود. فرضیه باید بر اساس دادهها و تحلیلهای قبلی باشد تا بهبودهای پیشنهادی قابل قبول و منطقی باشند.
ابزار تست سرعت وبسایت IsItWP قطعا مبتدی پسندترین و سادهترین ابزار تست سرعت در بین ابزارهای مخصوص این کار میباشد. این ابزار به شما اجازه میدهد تا آزمایشهای مختلفی را با سرعت زیاد روی وبسایتتان انجام دهید و با مشاهده کردن نتایج این تستها متوجه شوید چه مشکلاتی سرعت وبسایت شما را کم میکنند. همچنین این ابزار، راهنماییهای مرحله به مرحله و کاملی را برای بهبود سرعت وبسایتتان به شما ارائه میکند. برای ارزیابی دقیق سرعت وبسایت، ابزارهای متعددی وجود دارند که هر یک ویژگیهای خاص خود را دارند. در این مقاله، به بررسی ابزارهای برتر تست سرعت سایت پرداختهایم تا به شما کمک کنیم انتخاب بهتری داشته باشید.
همانطور که انسان برای ادامه حیات خود نیاز به تنفس دارد، یک سایت نیز برای پیشرفت و رشد خود نیاز به ... پست مهمان یا وبلاگ نویسی مهمان همچنان یک استراتژی قدرتمند برای سئو است و سئوکاران زیادی از آن استفاده می کنند. این آزمایش راه ها و روش های مختلف و بسیار زیادی دارد که در ادامه این مطلب، راحت ترین روش ها را به شما معرفی خواهیم کرد. برای بدست آوردن نتایج دقیق و قابل اعتماد، باید تستها به مدت کافی اجرا شوند. همچنین، باید تعداد کافی از بازدیدکنندگان در تست شرکت کنند تا نتایج آماری معنادار باشند. برای اینکه با ویژگیهای مایکروسافت کلریتی آشنا شوید، توصیه میکنیم که حتما مطلب معرفی مایکروسافت کلریتی را که همراه با ویدئوی آموزشی است، ببینید.
به سادگی URL مورد نظر خود را در کادر ارائه شده وارد کنید و گزارشی در مورد مناطق کلیدی که باید به آنها توجه کنید و همچنین پیشنهاداتی برای بهبود ارائه می دهد. با این حال، جالب است که توجه داشته باشید که صفحه وب ممکن است امتیاز متفاوتی نسبت به دسترسی به Lighthouse از طریق Chrome یا Google Analytics ارائه دهد. نتایج و آزمایشات در این ابزار بسیار دقیق بوده و سرعت آن نیز بسیار رضایت بخش است. با این حال، باید به صورت تکی، آزمایشات را بر روی انواع مرورگر ها و پلتفرم های مختلف انجام دهید. مراحل انجام A/B Testing شامل تعریف هدف، فرضیهسازی، طراحی تست، اجرا و نظارت، تحلیل نتایج و پیادهسازی تغییرات است. دادهها را تحلیل کرده و مشخص کنید کدام نسخه عملکرد بهتری داشته است.
اما خوشبختانه برای انجام این فرایند، سرویس های تست سایتی ایجاد شده اند که این امکان را به کاربر می دهند تا بتواند سایت خود را در عرض چند دقیقه، در تمامی مرورگر ها با انواع سیستم عامل های مختلف نیز تست کند. Crazy Egg ابزارهایی مانند heatmaps و scrollmaps را برای تحلیل رفتار کاربران و انجام A/B Testing فراهم میکند. این ابزار به کاربران کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف صفحات وب خود را شناسایی کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنند. برخی از ابزارها مانند Google Analytics و Google Search Console رایگان هستند و برای کسب وکارهای کوچک و متوسط مناسب اند. آزمون A/B یا A/B Test (مخفف Spliting Testing و Bucket Listing) مجموعهای از فرضیات مختلف و اعمال آنها روی وبسایت یا اپلیکیشن است تا رفتار کاربران را براساس این فرضیهها بررسی کنیم.
در ادامه این مطلب از روکسو قرار است روشی به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می توانید وب سایت خود را در انواع مرورگر ها آزمایش کنید. Google Optimize یک ابزار رایگان است که با Google Analytics یکپارچه شده و به کاربران امکان انجام تستهای A/B را میدهد. این ابزار به کسب و کارها امکان میدهد تا تستهای مختلفی را با تنظیمات ساده انجام دهند و نتایج را به راحتی تحلیل کنند. بسیاری از ابزارهای آنالیز به شما کمک می کنند تا مشکلات و نقاط ضعف تجربه کاربری را شناسایی کنید. یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب ابزار آنالیز وب سایت، کیفیت پشتیبانی و وجود منابع آموزشی مرتبط با آن است. برخی از ابزارها، مانند Google Analytics، دارای منابع آموزشی فراوان، وبینارها و مستندات آموزشی هستند که به شما در یادگیری و استفاده بهتر از ابزار کمک می کنند.
این ابزارها شامل ابزارهای رایگان و پولی هستند که اطلاعات ارزشمندی درباره عملکرد وبسایت در اختیار شما قرار میدهند. ابزارهای برتر تست سرعت سایت امکان بررسی کامل عواملی مانند زمان بارگذاری، اندازه تصاویر، و بهینهسازی کدها را فراهم میکنند. این ابزارها به کاربران کمک میکنند تا عملکرد وبسایت خود را بهبود دهند و تجربهای بهتر برای بازدیدکنندگان فراهم کنند. A/B Testing یک ابزار قدرتمند برای بهینهسازی وبسایتهاست که با ارائه دادههای دقیق و قابل اعتماد، به کسب و کارها کمک میکند تا تصمیمات خود را بر اساس عملکرد واقعی کاربران بگیرند. با استفاده از این تکنیک و ابزارهای مختلف موجود، میتوانید وبسایت خود را بهبود بخشیده و تجربه کاربری بهتری فراهم کنید.
هنگامی که URL خود را وارد کردید، مجموعه ای زیبا از اطلاعات را در مورد تست سرعت شما ارائه می دهد. بهطور پیشفرض، سرویس رایگان سرعت یک سرور کانادایی را اندازهگیری میکند، اما برای یک حساب رایگان ثبتنام کنید و همچنین میتوانید عملکرد استرالیا، برزیل، هنگ کنگ، هند، بریتانیا و ایالات متحده را اندازهگیری کنید. ابزار Hotjar (هاتجر) به شما گزارشهای تصویری و ویدئویی از رفتار کاربران را میدهد. در عصر فعلی تکنولوژی و رقابت شدید در دنیای دیجیتال، بهبود تجربه کاربری یکی از عوامل اساسی برای موفقیت وبسایتها و برنامههای کاربردیه. تستینگ یا تستها و آزمایشهای مختلف به عنوان یک روش ارزیابی و بهینهسازی تجربه کاربری در حوزه وبسایتها و برنامههای کاربردی، نقش بسیار مهمی را ایفا میکنه. در حال حاضر، ممکن است شما تمامی دستگاه های موجود مانند انواع تلفن های همراه با انواع مروگر ها را نداشته باشید و همین امر موجب می شود که تست و آزمایش سایت در انواع مرورگر ها کمی دشوار بشود.
علی رغم اینکه افزونههای کش وردپرس میتوانند امکانات زیادی را برای وبسایت شما فراهم کنند، قطعاً محدودیتهای خود را دارند. به عنوان مثال، این افزونهها نمیتوانند جلوی حملات DDOS و تلاشهای Brute Force را بگیرند. همچنین افزونههای کش هیچ کاری در برابر رباتهای اسپمها که باعث هدر رفتن منابع سرور میشوند، انجام نمیدهند. به خاطر همین دلایل، کاربران به استفاده از یک افزونه فایروال در وبسایت خود نیاز دارند. افزونههای فایروال وردپرس با مسدود کردن درخواستهای مخرب، عملکرد سرور شما را بهبود میبخشند.
شما می توانید این گزارشها را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید و نیازی به ترک وبسایت خود ندارید. بهترین بخش استفاده از MonsterInsights این است که این افزونه برای هر معیار (Metric) یک هدف قرار میدهد که شما باید تلاش کنید تا سطح خود را در آن معیار به هدف تعیین شده برسانید. علاوه بر این، شما همچنین پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود هر معیار و افزایش سرعت لود شدن وبسایت خود دریافت میکنید. ابزارهای برتر تست سرعت سایت راهکارهای قدرتمندی برای ارزیابی و بهینهسازی سرعت وبسایت شما ارائه میدهند. در دنیای دیجیتال امروز، سرعت سایت یکی از عوامل کلیدی در تجربه کاربری و رتبهبندی موتورهای جستجو است. این ابزارها به شما کمک میکنند تا مشکلات سرعت را شناسایی کرده و وبسایتی سریع و باثبات برای کاربران خود فراهم کنید.
شما با انجام چندین تست سرعت مختلف نمیتوانید به صورت کامل و تضمینی متوجه شوید که وبسایتتان چگونه کار میکند. چندین عامل دیگر نیز وجود دارند که میتوانند بر کیفیت و دقت نتایج تست شما تاثیرگذار باشند. قبل از شروع به تجزیه و تحلیل نتایج این تستها باید از اجرای صحیح و کامل آنها اطمینان حاصل کرد. Pagealizerسايت Pagealizer يک ابزار آنلاين براي ارائه اطلاعات مفيد در مورد جزئيات صفحات وب شماست. همچنين اين افزونه خوب و کاربردي ميتواند با ارائه ابزاري مانند Smush.it و JSLint وضعيت طراحي سايت را بهبود ببخشد. اما هر یک از گزینه ای فوق اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد.
مثلا اگر وبسایتی فروشگاهی (ایکامرس) داشته باشید، همیشه باید دنبال رصد رفتار کاربران روی سایت باشید و مطمئن باشید که هنگام خرید آنلاین از سایت شما به سختی نمیافتند. مثلا مراحل خرید را شفاف و آسان طراحی کنید یا اینکه نحوه پرداخت مبلغ و ارسال کالا را مشخص کنید و در صفحه سفارش بیاورید. وقتی در حال مطالعه این لیست هستید، سعی نکنید تا حد امکان ابزارهای زیادی را در زرادخانه خود جمع آوری کنید. اگر کد گذاری قالب و سایتتان به صورت استاندارد و با کیفیت باشد، پس در نتایج مختلف، سایتتان تغییری پیدا نکرده و به صورت یکسان نمایش داده شده است. با این حال، ممکن است برخی از عناصر وب سایت در مرورگر های مختلف متفاوت نمایش داده شود که اگر این مسئله زیاد برای کاربر مشکل ساز نباشد و تاثیری بر روی زیبایی قالب سایت نگذارد، می توانید آن را نادیده بگیرید.
این ابزار میتواند گزارش عملکرد وبسایت را برای حالت نمایش موبایل و همچنین حالت نمایش دسکتاپ به شما ارائه دهد. کاربران میتوانند این گزارشها را بررسی کرده و مشکلاتی که در بین هر دو حالت نمایش مشترکاند را پیدا کنند. لازم به ذکر است این مشکلات میتوانند مختص حالت نمایش موبایل (Mobile View) یا حالت نمایش دسکتاپ (Desktop View) باشند. همچنین با استفاده از این ابزار، کاربران توصیههای دقیقی را برای حل مشکلات وبسایت دریافت میکنند، دریافت این توصیهها برای توسعهدهندگان بسیار مفید است. با این حال، کار کردن با این ابزار برای کاربران مبتدی شاید کمی سخت باشد.
با انجام این تست می توانید در صورت بروز مشکل در سیستم عامل های متفاوت و یا عدم سازگاری سایت با یک مرورگر، مشکل سایت خود را برطرف کنید و امکانات بهتری را در اختیار کاربران سایت خود قرار دهید. با توجه به طیف گسترده ی مرورگرها، سیستم عامل ها و موبایل های مختلف، تست کراس بروزر یا همان تست سازگاری وب سایت وردپرسی به یکی از کارهای مهم در فرایند ساخت یک سایت تبدیل شده است. تست کراس بروزر این امکان را به شما می دهد که تجربه ی استفاده از یک سایت سازگار با انواع مرورگر ها، دستگاه ها و پلتفرم ها را هدیه دهید. با استفاده از GTmetrix کاربران میتوانند وبسایت خود را با استفاده از ابزارهای محبوب مانند Pagespeed و YSlow تست کنند. با ایجاد حساب کاربری در وبسایت این ابزار، کاربران میتوانند موقعیتهای جغرافیایی مختلفی را برای تست سرعت انتخاب کنند.
بهبود سرعت سایت و عملکرد وب اختیاری نیست؛ حداقل زمانی که می خواهید در نتایج گوگل عملکرد خوبی داشته باشید و بازدیدکنندگان خود را درگیر نگه دارید. اما قبل از خرید یک افزونه کش و شروع بهینه سازی کد خود، باید بدانید روی چه چیزی باید کار کنید. به همین دلیل است که باید از بهترین ابزارهای تست سرعت وب سایت استفاده کنید. همان طور که گفته شد انجام تست سازگاری وب سایت وردپرسی با مرورگرهای مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل ابزارهای متفاوتی برای این کار در دسترس شما قرار گرفته است.
ابزارهای آنالیز وب سایت ابزارهای بسیار قدرتمندی هستند که به شما کمک می کنند تا عملکرد وب سایت خود را به دقت بررسی و تحلیل کنید. با استفاده از این ابزارها، می توانید استراتژی های بهتری برای بهبود سئو، افزایش نرخ تبدیل، بهبود تجربه کاربری و بهینه سازی عملکرد سایت خود تدوین کنید. A/B Testing یک روش قدرتمند برای بهینهسازی وبسایت است که به کسب و کارها کمک میکند تصمیمات خود را بر اساس دادههای واقعی بگیرند. با اجرای A/B Testing، میتوان اثرات تغییرات مختلف در طراحی و محتوا را سنجید و بهترین گزینه را انتخاب کرد. A/B Testing به کسب و کارها امکان میدهد تا تغییرات کوچک و بزرگ را آزمایش کنند و بهترین نسخه را انتخاب کنند.
یکی از مشکلاتی که همواره در برخی از فایل های CSS Reset پیشفرض وجود دارد این است که تمام خاصیت ها مقدار یکسانی به خودشان میگیرند. همانطور که گفته شد فایل های CSS Reset مختلفی در فضای اینترنت وجود دارد که میتوان از هر کدام دوست داشتید استفاده کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. اگر برای کسبوکار خود به مشاوره دیجیتال مارکتینگ یا خدمات سئو سایت نیاز دارید، با منتوریکس تماس بگیرید. در پایان لازمه بگم که این مقاله در جهت انجام تمرین A/B Testing دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال آقای طالبی نوشته شده و ممکنه پر از ایراد باشه. در دنیای تجارت آنلاین، ترافیک به مثابه اکسیژن برای بقای یک سایت یا فروشگاه اینترنتی می باشد.
ابزارهای سرعت و عملکرد سایت به شما کمک می کنند تا مشکلاتی که باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحات می شوند را شناسایی و رفع کنید. سایت هایی که به کندی بارگذاری می شوند، نرخ پرش بالاتری دارند و از نظر موتورهای جستجو مانند گوگل نیز نمره پایینی می گیرند. زمانی که شما یک وبسایت را توسعه میدهید نیاز دارید تا وبسایت را در مرورگرهای مختلف آزمایش کنید تا متوجه شوید که به درستی کار خواهد کرد یا خیر. هر مرورگری کدهای شما را دریافت می کند و به شیوه مخصوص خود و در راه های متفاوتی آن را رندر میکند. به تازگی مایکروسافت، نرمافزار تحت وب مایکروسافت کلریتی را روانه بازار کرد که کارایی مشابهی با هاتجر دارد. با این تفاوت که استفاده از تمامی ویژگیهای مایکروسافت کلریتی رایگان است اما در هاتجر، شما نمیتوانید بیشتر از 1000 سشن یا رفتار کاربر را ضبط کنید و باید نسخه پولی هاتجر را بخرید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری